brigep.reismee.nl

Naar Naryn

Vanochtend hebben we genoten van een heerlijk ontbijtbuffet. Het eerste deel van de reis was niet bijzonder, behalve dan dat we vlak langs de grens met Kazachstan reden en hebben zelfs 2 km in dat land gereden! Onderweg veel beelden van herten en sneeuwluipaarden gezien en van helden uit het verleden. Op een gegeven moment hadden we een fantastisch uitzicht op het Orto Tokoi reservoir. Gelukkig konden we met de auto naar het meer rijden. Wat een prachtig meer! De bergen werden steeds indrukwekkender; we kwamen door een kloof en over 2 passen. Volgens onze chauffeur, die uitstekend Engels spreekt en erg aardig is, zou er in Naryn niks te beleven zijn en hij vond het maar vreemd dat we het stadje in wilden. Maar we hebben er genoten van de markt met alle leuke kraampjes en vooral van de mensen. Het viel ons op dat de kleding varieerde van erg modern tot de jaren 50. Weinig mannen dragen nog de traditionele Kirgistaanse vilthoed, maar wij hebben er een zoals je op de foto gezien hebt!