brigep.reismee.nl

De kop is er af!

Op Schiphol kwamen we al helemaal in andere sferen. Op zich een rustige dag daar, ware het niet dat busladingen vol Mekkagangers ook naar Istanbul reisden. Schiphol zag wit ( met rode sjaal van het Ga-met-ons mee-naar-Mekka-reisbureau-dan-krijg-je-een-gratis-sjaal).

We kwamen niet eens heel kapot aan in ons guesthouse. Eerst even lekker slapen. Daarna een plons in het zwembad. Heerlijk hoor, de moeheid stroomt er zo uit.

Uiteraard daarna naar het kantoor van Slava en zijn zoon Vasily met wie ik alles via de mail geregeld heb voor de reis. Een warm onthaal! We kregen ook een presentje........zie foto.

Daarna even een korte wandeling over het megalomane Ala Too plein met dito beeld van Manas. De superheld hier.

Er is in 5 jaar heel veel veranderd hier, vind ik. Er worden gigantische flats neergezet en de stad is gemoderniseerd. Gelukkig is het oude Russische warenhuis de Tzum er gewoon nog wel. Dicht op zondag maar we konden er wel op een terrasje neerploffen om heerlijke Ramensoep te eten.

Klik in de balk hierboven op Foto's om die te zien. Tot in Kashgar??

Groetjes van Brigitte (en Eppie)

Ytzen

Moesten jullie nu in het vliegtuig op de knieën en met het gezicht naar het oosten ??

Marjon

Jullie zijn al goed in de stemming, mede dankzij het hoedje?. Veel plezier, goede reis