brigep.reismee.nl

Tash Rabat

Vandaag gaan we naar één van de hoogtepunten van onze reis: Tash Rabat. Brigitte is totaal verrast door de weg erheen: 10 jaar geleden was het een slechte weg met veel kuilen en nu is het een asfaltweg, aangelegd door de Chinezen. Alleen de laatste 15 km is weerde oude bekendegravelroad. De uitzichten onderweg van landschappen en bergen waren spectaculair. Tash Rabat, "stenen huis", stamt uit de 15de eeuw en was een karavanserai. Het was misschien ook al in 10de eeuw een klooster. Ook zou het ooit dienst gedaan hebben als een 'ziekenhuis'. We waren er tegen twaalven waardoor we de hele middag hadden om te genieten van de schitterende omgeving en we werden zelfs uitgenodigd door een Kirgische familie om mee te lunchen; we moesten 2 lokale drankjes drinken, o.a. paardenmelk, niet te drinken, maar ja, weigeren is geen optie. Ze waren zeer geinteresseerd; een dochter sprak redelijk Engels. Brigitte kreeg nog een huwelijksaanzoek van opa, 73 jaar oud. Het fotoboekje van Brigite met privé foto's en van Haarlem werd vol belangstelling bekeken. Omdat de schoondochter juf Engels is, konden de vele vragen beantwoord worden. Brigitte moest de volgende keer maar met haar vader komen, zei opa, die ziet er nog zó kwiek uit!Het was een prachtige belevenis. Zoals gebruikelijk in China is het weer moeilijk iets op de site te plaatsen. Zo moeten we de foto's met de mobiel nemen dan een screenshot maken, dan nog wat goochelen met uploadenen dan hopen dat het internet het doet. We zijn dan ook blij dat het toch lukt. We zijn ook erg blij met jullie reacties!!

Willemien

Leuk, zo'n familie. En zo'n ontmoeting maakt een reis extra mooi!

Wil van K.

Dat is weer genieten voor jullie beiden.
Vooral de belevenissen met de
bevolking. Brigitte: had ja gezegd, dan hadden we een bruiloft in een ver land!!
Liefs van je peetouders!

Annemiek&John

Mooi om jullie op deze manier te kunnen volgen. Prachtige foto's en wat boeiend om zo'n familie te ontmoeten. Wij kijken uit naar jullie volgende belevenissen!

Marco

Je stuurt ze een paar weekjes weg en gelijk weer flirten. Tsja Brigitte valt nou eenmaal op oude wijze mannen!!!

Riet en Frans

Nou dan weten jullie het. Volgend jaar gaan we met drieën naar Kirgizstan.En natuurlijk met vieren
want Riet gaat dan ook mee.